7 gaten in mijn hoofd

Ik onthoud -sep

Briq -tember

en IJse -zeventien,

dan weten we boven nog welk verhaaltje  we gaan lezen.

We hebben t verhaal opgezocht.

Zo, nu kan ik t weer vergeten, zegt Briq.

En we schudden het onnodige weg uit ons hoofd.

Kan er weer iets nieuws in – , opper ik.

Nee, zegt Briq. Er zit geen gaatje in mijn hoofd.

Heb jij gaten in jouw hoofd?

Wij gelukkig wel.

Wij tellen er een stuk of zeven.

….

Alles wat in jouw hoofd zit,

is daar ingekomen.

Door je neus, je linkeroog of je rechteroor.

Je kunt je zintuigen openzetten,

helemaal, of voor een deel.

Je kunt alles binnenlaten zoals het is,

of er een draai aangeven aan de poort.

Een fijne draai, een jouw-draai;

een heel vervelende draai,

een ingewikkelde, tegenzindraai.

Je kunt de deuren openzetten,

en kijken, luisteren,

voelen, proeven en ruiken.

Gewoon.

Kijken wat je ziet.

Luisteren wat je hoort.

en voelen wat je voelt.

Het is aan jou!

Een Reactie op “7 gaten in mijn hoofd

Geef een reactie

