Hoe gaat het met jou?

Als opvoeder, of als mens, kun je drie dingen doen als iemand zich niet fijn voelt.

Je kunt weglopen.

Je kunt zeggen waar je denkt dat hij last van heeft.

Je kunt vragen hoe het met hem gaat en wat hij nodig heeft.

Ik kom,

als leerkracht, trainer, coach, filosoof, of

als mens

veel mensen tegen aan wie dat  laatste nog nooit is gevraagd.

Deze mens zegt dan tegen mij:

“Dat heeft nou nog nooit iemand aan mij gevraagd.”

Ik nodig je uit,

te kijken, te horen,

te zien en te luisteren,

deze week.

Hoe gaat het met jou?

Fijne week gewenst!

Hadewych Simonis

de Kinderfilosoof

Een Reactie op “Hoe gaat het met jou?

  1. Dank je, Hadewych, voor deze prachtige inspiratie. En wat fijn om eraan herinnerd te worden dat deze vraag, die ik mijn kinderen en anderen regelmatig stel, zo enorm waardevol is. Ik zou ‘m mezelf nog wel wat vaker mogen stellen 😉
    Ik ontvang graag meer mooie inspiratie van jouw kant.

    HARTelijke groet,
    Nadine Schartz

Geef een reactie

