Ik ben de baas in mijn hoofd

1

ze wist wel wat ze wilde,
dat wist ze maar al te goed.
maar..

ze had wel energie,
energie te over,
maar..

ze kon zich goed concentreren,
dat kon ze best,
maar…

2

Waar ben je?

Waar zit je?

Wil je me helpen, Hadewych?
Mijn hoofd is zo druk,
ik krijg mijn gedachten niet stil.

Ik ging wel stilzitten,
en ademhalen,
en we hebben eigenlijk alles al gezegd,
maar…

3

Ik ga met Rineke, een meisje van net 12, lopen.
We lopen stevig door, energie genoeg.
En komen langzaam in een ritme,
een ritme waarop je – geweldig is dat –
je drukke hersenen in het ritme van je benen meeneemt.

We zijn bezig met ons lijf.
Waar de voeten de aarde raken.
Hoe dat voelt,
en wanneer dat gebeurt,
en wanneer niet.

4

“Aha!
Je hoofd hoeft niet leeg!

Ik kan de baas zijn over mijn hoofd!”

*
dankjewel,
Hadewych

dank je wel,
Rineke

tot volgende week

meidentraining GRONDIG, Cultuurschuur Monster, juni 2012

jongenstraining GRONDIG, Cultuurschuur Monster, oktober 2012

Geef een reactie

