Hij kent zijn eigen grens niet.

kinderpraktijk GRONDIG

Veel kinderen van wie gezegd wordt dat zij sociaal onvaardig zijn hebben geen baat bij het aanleren van sociale vaardigheden alleen.  Het doet deze kinderen nog meer wankelen, doordat zij geneigd zijn deze ‘regels’ strict ter hand te nemen en zichzelf daarbij nog meer verliezen.  Zij zijn juist gebaat bij het serieus nemen van hun eigen grens en daarmee zichzelf, zodat zij zo stevig staan, dat ze niet over een ander heenlopen, noch zichzelf laten wegcijferen.

Bij sommige mensen, grote en kleine, komt de grens van de eigen ruimte niet overeen met de ruimte waarin ze op hun sterkst zouden zijn.

Ieder heeft zijn eigen ruimte.


1.
Ik loop over een plein. Aan de andere kant struikelt een kind bijna.

Zijn moeder ontgaat t, en ik wil toeschieten..

30 meter bij mij vandaan.

Mijn moeder heeft verdriet.
Ze zit naast me en ik vertel mijn verhaal.
Ik voel de pijn,
haar…

View original post 704 woorden meer

Geef een reactie

