Mama, ik denk steeds aan iets engs.

Mama, ik denk steeds aan iets engs.

– Wat is het dat je eng vindt, schat?
Het is niet 1 ding, het is heel veel, het is gewoon eng.
– Wat is het engste nu?
Nou, dat je dood kunt gaan als je jong bent.
– Heb je daar een plaatje bij, of een gevoel, of een zin?
Ik dènk het. Het is wat ik net zei.
– Welk woord wil je weg hebben?
‘dood’
Nee, eigenlijk de hele zin.
– Schrijf m maar op (in je hoofd).
Heb ik al gedaan.
– Hoe ga je de zin opruimen?
Ik ben al bezig. Ik veeg ‘m uit.
Ja.
Nee, nog een beetje..
JA!
– Alles weg. Krijt weg?
ja
– Wat ga er voor in de plaats zetten voor moois?
…Bijna klaar.
KLAAR!
truste, mam
welterusten mijn liefste oudste zoon

Mitch wordt gecoacht.

Mitch wordt gecoacht.

#‎MatriXmethode‬ zeer effectief bij enkelvoudige angsten! voor kinderen van 6 tot 80

Hadewych Simonis, kindercoach en trainer voor wiebelige denkers en hun ouders, Monster. Tips, nieuws en kortingen ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief.

 

