Maar ìk blijf staan!

wiebel-balansplanken-300x224

wiebelplankjes ninico

Hij ziet de kleine wiebelplankjes.
Cool, mag ik op die?
Makkie!
– Wat kun je veranderen om uit balans te raken?, vraag ik.
De tafel van 3, zegt hij, en daar ligt hij.
Hij staat op, gaat weer op de wiebelplankjes, en hervindt zijn balans.

– Hoe ben je nu weer in balans gekomen?, vraag ik.
Ik heb de tafel er uitgegooid en denk aan voetbal, zegt hij met nadruk en razendsnel.

Kun je dat nog eens doen?, vraag ik.
En hij doet t wel 10 keer.
Totdat hij stil blijft staan, me aankijkt, en zegt:

Ik kan eigenlijk ook best blijven staan met die tafel in mijn hoofd. Als ik m zat ben, gooi ik m er gewoon uit, maar ìk blijf staan!

Hij lacht. Zijn knieen iets gebogen, schouders laag, kin op.

wiebelplankjes van Tea Adema en Ninico,
mooi materiaal!

Hadewych Simonis is kindercoach en trainer voor wiebelige denkers in Monster, kinderpraktijk GRONDIG Hier tijdens een paar minuten van een sessie met een onzekere jongen van 11 jaar die steviger wil leren staan. #MatriXmethode, #RotsenWater, #ikleerleren 

