Nee hoor, er is niets aan de hand.

Wees maar niet bang. Het is niks. Kom maar hier, er is niets aan de hand.

angsten

Ik ben wel bang! Ik voel me bang. Ik durf niet. Er zit een groot zwart monster. Ik kan dit niet. Ik ben bang dat er iets gebeurt.

Wat is waar?

Wat is waar voor je kind?
Wat speelt zich af in het hoofd van je kind?

Je kind zal net zo lang huilen, roepen, zich verstoppen, boos worden, tot het zich gehoord voelt. Je kunt pas iets doen met iets dat er mag zijn. Als je angst er niet mag zijn, kun je deze ook niet oplossen.

Vertel me: wat zie je? Waar ben je bang voor? Luister je mee naar de beleving van jouw kind?

GRONDIG-tip voor opvoeders #4

uit de laatste nieuwsbrief. Deze ging over angst en drukte in het hoofd. Aanmelden voor de nieuwsbrief is heel eenvoudig.

Hadewych Simonis is trainer en kindercoach GRONDIG voor emotionele en mentale weerbaarheid. Ze geeft trainingen Rots en Water, ik leer leren, workshops en lezingen en coacht wiebelige kinderen èn hun ouders. Monster, kindercoach Westland

 

