Ik ben ik, en dat zie ik in jou!

We leren onszelf kennen in contact met anderen in wie wij ons herkennen.

Ik houd mijn arm voor mijn werk. Nee, ìk heb dat bedacht! Jij doet mij na! En onze jongste, toen 1 jaar oud, riep verontwaardigd uit: Nee, dat kan nieeeeet! Dat is mijn rode Ferrari! , toen zijn broer aangaf dezelfde kleur auto het mooist te vinden. Het lijkt of het ik wordt opgebouwd uit niet-jij.

En toch….

Wat als ik geboren was bij de apen, bespraken we in de praktijk laatst. Hoe zou ik dan lopen? Hoe zou ik praten? Hoe leer ik eigenlijk wat ik leer? Hoe heb ik al die dingen geleerd die ik nu kan?

We doen de apen even na, en we doen elkaar na. Zo werkt het bij de club. We doen wat we denken, we denken door, we filosoferen, en smullen van gedachte-experimenten. Lekker buiten als het weer het toelaat, en bewegend in de ruimte. Want … ook dat is waar… we zijn niet alleen ons hoofd.

Terug naar onszelf en de ander. Als ik tussen de apen opgroei, word ik vanzelf een beetje aaps. Dat is ook wel zo handig, want ik zal moeten eten en drinken en spelen met hen. En wat gebeurt er nu als ik in het woud een – echte – soortgenoot ontmoet…?

Ik leer dingen van mezelf kennen die ik nooit eerder heb gezien. Ik wist niet dat ik dat kon! Ik wist niet dat ik dat ook was! Dus dit kan ik allemaal zijn, dus dit kan ik worden, dus ik ben ook leuk als ik dit van mezelf laat zien!

Ik leer mezelf kennen in contact met de ander in wie wij ik mij herken.

 

Hadewych Simonis werkt in Monster (Westland) met Gevoelige Denkers en hun ouders en opvoeders, opdat zij zichzelf beter leren kennen en aan zichzelf en in de wereld kunnen laten zien. Hoogbegaafd, hoogsensitief, HB, HSP, coaching en training, Ik leer leren, Rots & Water, club GRONDIG HB.
In de agenda vind je de startdata voor trainingen Rots & Water (HB) en ik leer leren (HB) en data voor club GRONDIG HB. Hier kun je contact met me opnemen voor een gratis en vrijblijvend GRONDIG kennismakingsgesprek.

 

